onsdag 19. oktober 2011

Inspirasjonsserie - Tema "Hang On" (Fra 18.09.11 Blogg.no)

18.sep.2011 kl.15:09 iInteriør

  • 8 kommentarer





  • Tenkte jeg skulle starte med noen faste innlegg som tar for seg ulike temaer/gjenstander i hjemmet. Jeg surfer mye rundt på diverse nettsider og plukker opp litt inspirasjon her og der. Så jeg kan jo dele litt med dere... :)
    Noe kunne jeg godt tenke meg selv, noe ikke, men uansett skaper det masse ideer i hodet mitt, og det er det som er så fint med å se på masse forskjellig... Fra det ene ytterpunktet til det andre... Jeg har allerede valgt ut noe som skal få sin plass her hjemme, men det sier jeg ikke noe om ennå... ;) Har litt diverse malingsjobb som skal gjøres først, så skal dere få se når det er ferdig. :)
    Temaet for dette innlegget er altså "Hang On" - Knagger og oppheng.
    Knagger er i utgangspunktet noe veldig basic og enkelt, men det har blitt et utrolig stort utvalg og jeg digger at designerne har latt fantasien løpe for å gjøre knaggene mer interessante :) Har du en kjedelig vegg i gangen kan det altså være nok å kjøpe seg noen tøffe knagger.

    La deg fasinere og inspirere ;)

    Knaggene "Dots" fra Muuto. Bildet er hentet fra Casanova Møbler.

    "Stone" knaggesett av Normann Copenhagen. Bildet er hentet fra Casanova Møbler.
    Disse synes jeg er råtøffe. (.. og kan man ikke kjøpe disse, er det sikkert fullt mulig å lage noe lignende selv ;)


    Stumtjeneren "Baobab" fra MDF Italia. Bildet er hentet fra Interstudio.
    En helt annerledes og skulpturell stumtjener.



    "Button Up" fra Bent Hansen. Bildet er hentet fra Casanova Møbler.
    Morsom knagg som også ville gjøre seg på et barnerom. Finnes i flere farger.


    "Button Up" fra Bent Hansen. Bildet er hentet fra Casanova Møbler.
    En annen modell som er i sort lær. Tøff!


    Stumtjeneren "Hang Up" også fra Bent Hansen. Bildet er hentet fra Casanova Møbler.



    Flere "Button Up" knagger i diverse farger. Bildet er hentet fra Casanova Møbler.



    Stumtjeneren "Coat" i sort ask. Bildet er hentet fra Casanova Møbler.


    (I disse reinstyrs- tider...;) Knaggrekken "Deer Trophae". Bildet er hentet fra Casanova Møbler.



    Flere knagger fra Bent Hansen. Bildene er hentet fra Casanova Møbler.









    "Hook box" er en orginal knagg/oppbevaringsboks. Bildet er hentet fra Casanova Møbler.



    "Knax" knaggrekke lages i flere farger. Bildet er hentet fra Casanova Møbler.



    "Paradise Tree" er noe for seg selv. Er du glad i mye farger, myke former og er litt leken av natur er denne et morsomt valg. Om ikke annet kunne den gli rett inn i en barnehage eller på et barnerom :) Bildet er hentet fra Casanova Møbler.



    "Maze int. Flower hook" er en kjempesøt knagg. Bildet er hentet fra Casanova Møbler.


    "Maze int. Wire Tree" for deg som liker skulpturelle former. Orginal og dekorativ.
    Bildet er hentet fra Casanova Møbler.


    Flere "Dots" :) Bildet er hentet fra Casanova Møbler.

    Normann Copenhagen har flere kule knagger. "Drop It" likte jeg godt. Bildet er hentet fra Casanova Møbler.

    Kaos kan også være dekorativt ;) Kanggene "Hang On", også fra Normann Copenhagen, viser at en haug med enkle kleshengere kan settes sammen til en kunstnerisk og salgbar knaggrekke.
    Bildet er hentet fra Casanova Møbler.



    "Kula" knaggesett fra Normann Copenhagen. Bildet er hentet fra Casanova Møbler.




    "Piperconcept, Hook" i sort lær bringer det maskuline inn i små detaljer.
    Bildet er hentet fra Casanova Møbler.


    "Piperconcept, Tokyo". Bildet er hentet fra Casanova Møbler.



    En fresh knaggrekke fra Euklides. "Sparks Coathanger"



    Swedese sine "Tree" syns jeg er rålekre. Disse er for veggmontering. De kommer i flere farger.
    Bildet er hentet fra Casanova Møbler.




    Swedese treet som stumtjener.
    Bildet er hentet fra Casanova Møbler.



    "The Beak" fra Vilhelmine Design syns jeg er kjempe tøff. Veldig orginal og veldig enkel.
    Bildet er hentet fra Casanova Møbler.



    "Aceto" knott fra Bohus kan være noe for de som vil ha knagger med mye detaljer. :)
    Bildet er hentet fra Bohus.

    "Adelle" garderobetre fra Skeidar




    "Adelle" knaggrekke fra Skeidar


    "Birdy, birdy hook" fra Bohus er både knagg og magnet.


    "Camouflage"- serien syns jeg er veldig stilig. Bildet er hentet fra Illum Bolighus.



    "Castello" stumtjener fra Skeidar.




    "Clock" knotten fra Bohus.



    "Clothes" knaggene fra Bohus



    "Elvira" knotten fra Bohus er av det litt mer romantiske slaget.



    Mere "Camouflage" Frost design. Bildet er hentet fra Illum Bolighus


    Frost Design "Lulu Hook". Bildet er hentet fra Illum Bolighus



    "Knax" knaggrekke i sort. Bildet er hentet fra Illum Bolighus




    Hjerte knagg fra Bohus. Romantico... ;)


    Eames sin "Hang It All" er en designerklassiker. Bildet er hentet fra Illum Bolighus



    "Knax" i en fresh grønnfarge. Bildet er hentet fra Illum Bolighus




    Jeg hadde visst lagret dette bildet uten navn. Jeg trodde det også var hentet fra Illum Bolighus og designet ligner på Menu. Men jeg fant ikke det igjen i farta. Rett meg gjerne hvis noen vet hvor de kommer fra.
    Fine er de i alle fall :)




    "Lind" knaggrekke fra Bohus. Liker råheten og driv-ved- preget den har.



    "Provence" knaggrekke fra Skeidar


    "Vega" garderobestativ for deg med dårlig plass. Jakker/sko og hattehylle i ett. Fra Skeidar.




    Knaggrekken "Wave" fra Illum syns jeg er veldig tøff.



    "Westroth" tre fra Bohus. Leken og dekorativ.



    Jeg digger "Wishbone" stumtjener. Bildet er hentet fra Illum Bolighus.




    Det var litt av det jeg har kommet over. Det er også mange bloggere som har artige ideer til oppheng. Se feks
    hos nr 14
    Katrine sin blogg

    Trestokk fra gulv til tak med spiker eller knagger på har jeg sett flere ganger i interiørblader, og det passer inn i svært mange ulike stiler. Man får noe eget og kreativt, og det er rett og slett veldig tøft.
    Håper dere fant noe dere likte ;)

    Nå skal jeg pusle litt i heimen før vi skal på middagsbesøk.
    God søndag allihopa ;)

    1 kommentar:

    1. massevis av fine knagger der ute.
      flott utvalg du har tatt med
      her er to samleinnlegg jeg har laget før:

      http://apenthus.blogspot.com/2010/05/knagger.html

      http://apenthus.blogspot.com/2010/11/knagger-2.html

      SvarSlett