onsdag 19. oktober 2011

Fint vær inne...! (Fra 12.09.11 Blogg.no)

12.sep.2011 kl.22:20 iHobby
  • 5 kommentarer


  • Ute hamrer regnet mot bakken. Det er surt, kaldt og mørkt.
    Jeg kunne kanskje deppe litt over det og tenke at det er kjipt, men etter denne regnfulle sommeren har jeg lært meg å "nyte" dårlig vær :)
    For jeg har faktisk veldig fint vær inne :)Her har jeg en varm stue, en myk sofa, en god kopp te, stemningsfulle stearinlys, en spennende krimbok, en bra tv-serie og masse flott lesestoff og inspirasjon på nett. Og jeg må innrømme at jeg koser meg skikkelig når jeg kan sitte inne i joggisen mens uværet herjer ute... Og ingenting er så godt som å legge seg nydusjet i rent sengetøy, og innta skjønnhetssøvnen mens regnet banker ned utenfor vinduet... :)

    Slike uværs- dager er også en perfekt anledning til å få gjort ting man ellers ikke rekker.
    Jeg skal bli tante for første gang i oktober, noe jeg gleder meg ENORMT til. Og jeg begynte ivrig og med godt mot på et heklebabyteppe i vinter. Etter ørt-å-førti lapper og hundre-og-sytti løse tråder, dalet både tempoet og iveren og nå ser jeg at jeg må få opp farta så ikke ungen blir konfirmant før det er ferdig ;)
    Her er det påbegynte teppet. Har kommet godt over halvveis på sammensydde lapper, men jeg har "bare" 10-12 lapper igjen å hekle. :)





    Satser på å bli ferdig løpet av noen uker nå...

    Søstera mi har kjøpt seg ny symaskin som kan masse greier som ikke min symaskin kan... (når jeg tenker meg om så vet jeg egentlig ikke hva min symaskin kan for jeg vet ikke hvordan man bruker den... :/ ...hehe - ergo: nok et punkt på lista over "ting jeg burde få gjort" ).
    Og en av bursdagsgavene fra henne var et hjemmelaget hekleskrin. Syns det var veldig kreativt. Jeg visste faktisk ikke at hun kunne sy engang, så da ble jeg imponert :)
    Flott "pose" hvor jeg kan samle alt det småtteriet jeg bruker til heklinga.
    Her ser dere noen bilder:






    Den skal nok bli godt brukt.... :)

    Hver høst kommer også te- traktekanna frem igjen. Te i løsvekt er utrolig godt, men jeg bruker det ikke særlig mye på sommeren. Men nå går det en del i store tekopper og deilig te.
    Tips til diverse te- sorter finner du HER



    Tea Fortè har også nydelige smaker


    Eller hva med en rykende kopp varm sjokolade med krem?





    Jeg skal i alle fall nyte resten av kvelden i min lune stue.
    Ha en deilig høstkveld ;)

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar