onsdag 19. oktober 2011

I gang med soverommet... (Fra 30.09.11 Blogg.no)

30.sep.2011 kl.14:46 iOppussingsprosjekter
  • 2 kommentarer



  • I går kveld begynte vi å fjerne tapetet bak senga. Det var en vinyltapet, og på malebutikken mente de at det skulle gå greit å fjerne den siden den ble lagt på for bare noen år siden.
    Men det stemte I K K E...

    Noen steder gikk hele tapetet av, mens andre steder hang det fra tynne til tykke papirlag igjen på veggen. Prøvde først å skrape det av, men det gikk ikke. Så begynte samboeren å pusse med sandpapir. Vi så fort at vi da muligens kunne regne med å bli ferdige en gang rundt påsketider... :P

    Lurte da på hvorfor i svarte jeg skal ha tapeter overalt.... :P hehe...

    Så prøvde vi å fukte med våt klut og skrape med sprakelspade. Det funket heldigvis bra. Viktig å la vannet trekke litt inn før man skraper, da løsner det lettere.
    Men det var en møkka-jobb likevel, så jeg rakk ikke å starte på malingen i går.

    Men nå er jeg i gang, og første strøk på den ene veggen er ferdig.
    Startet med forberedelser kl 10 i dag, men det tar jo så laaaang tid. Forarbeid er det verste, syns jeg. Vil se resultater med en gang ;) hehe...
    Men jeg skrapet veggene for ujevnheter og tørket av de først. Også skal jo kontakter ++ skrues av vegger, og gulvet dekkes til med papp. Så da går tiden...

    Har en liten drikkepause nå før jeg starter på neste vegg. Veldig spent på hvordan rommet blir i den nye fargen. Er jo en mellomdyp lilla- farge, og rommet var jo lyst før. Så det kan sikkert virke litt mindre. Men rommet er stort nok, så det tror jeg ikke blir noe problem. En vegg med sølv- tapet, hvitt tak/lister og hvit innredning vil lysne det nok, tror jeg.
    Her kan dere se en bitteliten smakebit. Ser at fargen ikke kommer helt til sin rett på bildet, men jeg legger ut "ferdig"- bilder når alt er ferdig ;)



    Lys Aubergine, Lady Pure color - Helmatt.




    Digger å se første strøket komme på, for det er alltid den største forandringen :))

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar