mandag 11. juni 2012

Det ene drar med seg det andre....

... er det ikke sånn det er for de fleste?

Siden vi får ei lita tulle i oktober, må gjesterommet gjøres om til barnerom. Der inne står en skyvedørsgarderobe som er full av sengetøy, gardiner, puter, pyntestæsj osv osv.
Dermed måtte vi lage en oppbevaringsløsning i loftstua slik at snuppa kan få plass til klær og leker på rommet sitt <3
Vi bestilte en lekker skaprekke med 5 skap og høyde på 125cm fra HTH. De kommer i uke 25 :) Ettersom de skal stå med ryggen mot rekkverket langs trappa, fant vi ut at vi måtte fjerne rekkverket i 2 etg. I stedet setter vi opp en plate på baksiden av skapene som skal sparkles slik at det går i ett med veggene. Da må vi jo male veggene i loftstua... Og siden veggene går i ett fra loftstua, ned trappeoppgangen, stua og gangen - så må jo disse veggene males også... :0)
Vi har vært veldig lei av veggfargen leeeenge, og nå fikk vi endelig en unnskyldning til at det MÅ gjøres noe med nå.. Hadde jo egentlig ikke tenkt til å gjøre noe før en stund etter tulla hadde kommet.
Men nå syns jeg det er veldig deilig at vi er i gang, og at det blir en fresh flott farge i disse rommene FØR snuppa melder sin ankomst :0)
Siden jeg er gravid bruker vi Sense- maling. Mannen tar de store flatene, mens jeg diller med pirk. Jeg er jo ikke i form til slitsomme ting, og han haaater pirk, så det ble en god arbeidsfordeling.
Så bruker vi den tiden vi trenger.. :0)

Resultatet skal dere selvsagt få se etterhvert :)

I mellomtiden drømmer jeg meg bort på diverse nettsider. Vi har lenge vært på utkikk etter nytt stuebord uten at vi har funnet "The One".
Her er noen som jeg titta på i helga...


Fra Riviera Maison



Fra Living




Living





Living





Fra Slettvoll







Fra Hus & Hage





Fra A Møbler




Pga sofaen må vi ha et mer eller mindre kvadratisk bord.
Syns disse var fine, så må nok ta en nærmere titt på de etterhvert.

Ha en finfin mandagskveld







2 kommentarer:

  1. Lekre salongbord du har funnet! ER også på utikk etter et kvadratisk STORT salongbord, vet du størrelsen på det du har lagt ut her fra Hus & Hage? vet du hvor denne butikken finnes hen?? digget nemlig det designet...

    Tror jeg må følge deg, her var det mye fint å lese om :) Spennende å følge med nå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingunn Maries hus :) Tusen takk for hyggelig kommentar :)

      Bordet fra Hus & Hage heter Victoria,
      og produseres hos Ygg&Lyng. Det finnes i 4 forskjellige str.
      90x90: 10.950 Kr
      140X70: 11.950 Kr
      180x90: 14.950 Kr
      240x 90: 17.950 Kr
      Det finnes i oljet, hvitoljet, wenge og grå. De siste to nevnte, er 1000.kr dyrere pr bord!

      Ygg&Lyng har mange andre fine heltre eikebord. Gå inn på www.yggoglyng.no og se nærmere der :)

      Hus & Hage butikken ligger i Drammen og Oslo. Du kan se mer på nettwsiden dems her
      http://www.husoghage.no/index.html
      Håper du finner det bordet du vil ha :) Jeg har ikke bestemt meg helt ennå. Skal pusse opp stuene her hjemme først, og se hva som passer best :0)

      Slett