onsdag 11. april 2012

Barnedåp Del 1

Nå har jeg hatt en lang pause fra bloggingen. Det kommer rett og slett av at jeg er gravid :) , og jeg har vært så dårlig at jeg ikke orket å sitte med PC eller konsentrere meg.
Nå begynner jeg endelig å føle meg som et menneske igjen, og da kan jeg nyte det å være gravid mye mer. Dette er første barnet vårt, så naturligvis er det både spennende, gledelig og skremmende - og alt på en gang :0) Vi gleder oss veldig.
Foreløpig vet vi ikke kjønnet, men det får vi vite om ikke alt for lenge ;)

Tenkte å vise noen bilder fra barnedåpen til tanteungen min. Det ble brukt mye tid på pynt, dekorasjoner og kakebaking, så det måtte jo foreviges på bilder :)


Jeg brettet servietter til den store gullmedalje, men de ble jo litt morsomme da. La to typer bånd rundt som jeg stiftet sammen på baksiden, og klistret på hjertet. "Lommen" puttet vi bestikk i.





I stedet for blomsterbuketter, klippet vi av blomsterhodene på blå Hortensia og satte i vann i te-lysestaker.







De flotte bordkortene har søstera mi laget, og alle gjestene fikk en personlig hilsen samt et par bilder på de. Kjempe fine :)





Gaven fra oldemor var en tripptrapp- stol som dåpsbarnet fikk innviet etter middagen.


Pynten på gavebordet. Ettersom foreldrene til lillegullet er seilbåt- entusiaster, fant vi ut at det var moro å ha noen maritime innslag i dekorasjonene også. Hedersgjesten selv, ble kledd opp i en nydelig matrosdress til middagen :0)
Lysestaken står klar til å få plassert stearinlyset som blir tent for han i kirken.


I forkant datascrappet jeg innbydelser og sanghefte. Her kan dere se resultatene:



Sangheftet hadde også maritimt tema :)


Forsiden til sangheftet. Siden det legges ut på åpent nett, har jeg "stampet" over etternavnet, samt bildene av oss ;)


Sangen fra oss <3




Sangen fra foreldrene <3 Hedersgjesten ble på forhånd fotografert i matrosdressen, sånn at jeg kunne bruke det i sangheftet ;)


Jeg laget også gratulasjonskortet hans med scrappeteknikk. Her er det: 



I neste innlegg kommer kakebordet ;)
Ble skikkelig sulten av å se gjennom de bildene nå..... *sikle*... ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar