mandag 13. mai 2013

Bursdagskake i 2 etg.





Så hyggelig at du titter innom :)
 
I dag kommer det noen bilder av bursdagskaka til en herlig 10 åring som jeg laget i helga.
Hun ønsket seg lilla og rosa, blomster og sommerfugler. Smaksmessig ønsket hun sjokoladekake og noe med bringebær.



Siden dette er ei jente som er glad i å pynte seg, tenkte jeg at det måtte gjenspeiles på kaka. Så det ble en staselig krone med sukkerperler som kaketopper. Den er kostet med hvitt lustre dust, som gir litt glitrende effekt. :)
 
 
 
Jeg laget også et perlekjede med anheng som hang over krona. Anhenget og 10- tallet er kostet med rainbow dust i fargen Metallic Morrocan Velvet.
 
 
 
Jeg valgte sort i kombinasjon med dyp rosa/lilla fordi kontrasten gir et "kulere" preg på kaka. Og når man blir 10 år, er man jo blitt ganske stor ;)
 
 
 
Det ble altså en 2 etg kake med to ulike smaker.
Nederst er det en (25cm i dia) vaniljekake med bringebærmousse, trukket med hvit sjokoladesmørkrem og marsipan. NAM! ;)
 
Øverst er det en sjokoladekake med sjokoladekrem, trukket med marsipan. For å lage puteformen har jeg brukt DENNE forma. (Den minste av de.)

All pynt er håndlaget i marsipan :)
Krona, blomstene, sommerfuglene, 10- tallet og anhenget laget jeg noen dager på forhånd, sånn at det rakk å stivne i de formasjonene jeg ønsket.
Det kommer et eget innlegg om hvordan jeg laget krona :)




Den nederste delen er trukket i ekstra hvit marsipan fra Pals. Jeg brukte et rulleverktøy for å skjære ut remser i lilla og rosa, og preget de med slangeskinns- mønster. Fire steder på kaka er det et hjerte med mønster, som er kostet med hvitt lustre dust.
Nederst er det en perlerad, og for å lage den har jeg brukt DENNE forma fra First Impressions.

Kaken falt i smak hos 10 åringen, og da er jeg fornøyd :)

Det ble mye kakebaking i helga ettersom vi også skulle ha en ostekake til eget bruk. Så i dag har det vært en skikkelig hviledag ;)


Ønsker deg en god natt :)

- Husmusa    
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar