torsdag 8. desember 2011

Julebakst

Det meste dreier seg om jul disse dagene... :) Må bare si at jeg eeelsker denne tida. Syns det er så koselig å komme hjem fra jobb og sette seg i sofaen i et rent hus, omgitt av lys og julepynt :)
Har såvidt kommet i gang med årets julebakst også. Pepperkaker og kromkaker ligger i kakeboksen, og nå skal jeg plukke ut hva neste ladning skal bli :)





Skal nemlig ha bakedag med to venninner på søndag. Det har blitt en årlig tradisjon, så det blir kos. Her i huset er vi ikke de største tørrkake- spis'erne, så det blir nok julekonfekt på søndagsplanen.
Tidligere år har vi laget karameller, konjakk-kuler og annet sjokoladegodt. Har fått bestilling av mannen på en STOR ladning konjakk- kuler, så da er den i alle fall bestemt. Syns også hjemlagde karameller er kjempe godt, så det er mulig at jeg skal lage det også. Også må jeg se om det blir et par ting til. Mye av julekonfektene er raske å lage, så da kan det jo bli flere sorter på en gang :)

På lørdag har jeg jobbfri og dagen skal brukes til en tur til Hadeland Glassverk sammen med mannen og et vennepar. Det har også blitt en juletradisjon.
Det er så utrolig koselig der, med mange tusen julelys, hest & slede og et flertall av små stabbur som inneholder butikker med alt fra sjokolade - honning - interiør og selfølgelig glass.
På kvelden er det nissefest med vennene våre.

Så det blir en sosial og koselig helg :)

Håper dere har en flott førjulstid. Hvis dere har noen gode oppskrifter på julekonfekt, tar jeg gjerne i mot tips :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar