torsdag 25. april 2013

Babyshower



God kveld i stua :)
 
For et par uker siden arrangerte jeg og et par venninner en dobbel babyshower for 2 andre venninner. Begge venter gutter i henholdsvis mai og juni.
 
Babyshower er jo et amerikansk konsept som lenge har møtt litt motstand i Norge, men nå er det mange som steller i stand disse festene, og jeg må si at jeg syns det er veldig bra. For det er faktisk utrolig hyggelig.
Jeg var for første gang med på det da min søster og våre venner arrangerte det for meg og sambo. Jeg ble blåst av banen for jeg hadde ikke i min villeste fantasi regnet med noe sånt. Men det var en så fin opplevelse at det ville jeg gjerne være med på flere ganger :)
 
Dermed var det flott at det dukket opp en dobbel anledning til å feire våre 2 herlige snupper i "sy"klubben... ;)
 
Her kommer et bilderas av godsakene jeg laga:
 



 


 
 
 
 



Kaken var en sjokoladekake med sjokoladekrem trukket med marsipan.
All pynt er laget av Eldorado marsipan og farget med Wilton og Americolor sine farger.
Fatet er et såkalt cakedrum (tykt pappfat) som egner seg godt til å trekke i marsipan. Det gir et godt helhetsinntrykk.
 
 
 
Jeg stekte også opp noen kransekakepinner. Det er jo så godt. Farget glasur og pyntet med kakestøssel. Ettersom jeg hadde litt kakepynt igjen som jeg ikke brukte, danderte jeg det i stedet på fatet.
 
 
Jeg støpte også litt sjokolade i former (kjøpt på cacas.no). Hvit sjokolade og stratos sjokolade.
Så penslet jeg på litt pastafarge etterpå.
 

Som grep har jeg brukt tykke papirsugerør, og for å få de stående brukte jeg restemarsipan oppi ei hjerteskål, og bare stakk de oppi :)

 
 
Jeg hadde også laget et banner. Vanskelig å få tatt bilde av så jeg viser det heller digitalt.
Jeg fant en font hvor babyer lager bokstavene, så det passet jo veeeldig bra ;)
 
 
Det var det jeg hadde for i dag :)
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Jeg skal ha barnedåp for tvillinger (gutt og jente) og ønsker pristilbud på kake + + tilsvarende det du lagde til babyshower. Ønsker glutenfritt. Kan du sende meg tilbud på teddymathisen@hotmail.com? Takk :-D

    SvarSlett
  2. Hei Sandra :) Takk for henvendelsen.
    Jeg sender deg en mail :)

    SvarSlett