lørdag 2. februar 2013

En liten titt på jula som var

Jeg trodde jo at jeg skulle få maaaaasse tid til alt mulig denne jula, siden jeg har permisjon...
Men jeg skjønte fort at det ikke ble tilfelle.

Mini-meg fikk magetrøbbel og det ble mye byssing og gåing på stuegulvet, både dag og natt...
Så det ble ingen juleinnlegg fra meg...
Nå er snuppa blitt stor og magen har stabilisert seg ganske godt, så da kan jeg få litt tid til egne ting :)

Så her kommer litt bilder fra jula.... Sent, men godt... ;)

Hvert år må det bakes, og de siste årene har jeg laget mindre julekaker og mer julekonfekt.
Det spises mest av det i dette huset.
I år ble det de deiligste fløtekarameller (som er min favoritt. Oppskrift finner du HER,) konjakkuler, peppermynthesjokolade, pikekyss, kakaoboller, kromkaker, kokosmakroner og pepperkaker. :)



Peppermynthe med mokkabønner og noen som er rullet i kakaopulver... :)

 
 
 
 
Kokosmakroner, pikekyss og karameller stod fremme på kjøkkenbenken i den nydelige glasskrukka fra Riviera Maison


 
 
 
Noen pyntede syltetøyglass som er fylt med godsaker, klare til å gis bort til jul










Jula feiret vi i nord sammen med familien min.
Her er litt av borddekkingen på julaften.





Serviettene hadde jeg brettet slik at det ble en lomme til bestikket. Så la jeg en kongle oppå hver serviett, og rundt kongla hang det en gammeldags julefigur, jente til jentene og gutt til guttene... :)

Ettersom det skulle komme mye mat på bordet holdt jeg det relativt enkelt i midten. Jeg brukte avkapp fra juletreet til pynt oppi en stor glasskrukke, sammen med julekuler og kongler... Syns det ble dekorativt. Løse julekuler kan også fint brukes som pynt på bordet.

Selv om jula er over og dere alle sikkert er lei både ribbe, kaker og julenisser, ble det altså et kjapt innlegg fra vår jul nå.
Avslutter med den beste julegaven vi har fått og noen sinne vil få... <3

Tatt hos fotograf www.gullungene.no
HER kan dere se julekortet jeg lagde av bildene vi fikk.





 
Ha en finfin helg
 
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar