fredag 14. september 2012

36 uker på vei

Går desverre litt tid mellom innleggene nå. Har litt med at formen er såpass skrall at å sitte foran PC'en gjør jeg bare i små minutter av gangen...
 
Svangerskapet har gått veldig fort, samtidig som jeg føler at jeg har vært gravid i en evighet... hvis det kan høres logisk ut for noen, hehe...
Nå er det bare noen få uker igjen, og det begynner virkelig å gå opp for meg at vi skal bli foreldre snart... :)
Det aller meste er på plass så jeg har god tid til å pusle med småting frem mot ankomstdato, hehe...
 
Jeg har ikke gitt noe statusoppdatering tidligere, men her er en liten fra uke 36: ;)



Fullgåtte uker: 36 + 1

Termindato: 14 oktober

Kjønn: Jente (etter å ha fått det bekreftet 3 ganger tørr jeg endelig stole på det)

Vekst: Hun ligger helt på normalstreken etter sjekk forrige uke, så de antar ca 3500g ved termin.

Vektoppgang: Ja..... Ca 13-14 kg.

Vann i kroppen: Nei, ikke noe jeg merker til. Kjenner at jeg er litt småhoven i fingrene, og ser at jeg har fått "gravideansikt" (hehe), men ikke noe annet.

Plager: Ja det kan man si. Svangerskapet har bydd på bl.a ekstrem kvalme, store søvnproblemer, svimmelanfall/avsviming og kraftig bekkenløsning. Nå på slutten er det bekkenløsningen som er verst. Går som ei gammal fru på 95.... ;) Har også veldig kraftige og hyppige kynnere.

Matvaner: Jeg har ikke spist noe mer enn normalt i svangerskapet. Verken mat eller godis. Jeg har drukket uvanlig mye melk. Nå på slutten smaker det ekstra godt med sjokolade og is, men spiser ikke noe særlig annet godis.

Hormoner: Har heldigvis ingen "sinna- hormoner", men blir veldig fort rørt. Hormonene gjør meg også til en vandrende vedovn. Fra å være frysepinne som sitter inne med pledd i 26 grader, er nå airconditionen min beste venn. Har fått ny respekt for middelaldrende kvinner med heftige overgansalderhete... Slitsomt å være så heit hele tida... :P

Tanker om fødsel: Har ikke lest eller tenkt noe på det gjennom svangerskapet. Vet jeg må gjennom det, men orker ikke tenke på det. Tar det som det kommer og gleder meg bare til premien <3

Forberedelser: Vi er godt forberedt, vil jeg si. Har vært det lenge. Utstyr er på plass, mye av klærne/kluter/håndklær/sengetøy er vasket, og det siste blir tatt denne uka.
Sykehusbagen til snuppa er pakket. Holder på med min nå.

Navn: Little Miss "I-have-no-name". Vi har altså ikke bestemt oss. Må se henne først, tror vi. Har noen favoritter, men ikke greid å velge ennå...


 
 
Her er hun... Vårt lille vidunder... <3
Hun lå og smatta på UL undersøkelsen og jeg måtte le da jeg fikk dette bilde...
Skikkelig trutmunn... <3
Gleder oss veldig til å møte henne.
 
 
Ha en finfin dag
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar