fredag 8. februar 2013

Kakepynting

God ettermiddag :)

Jeg skal bake dåpskaka til Hedda selv, og i den forbindelse har jeg latt meg inspirere av flere kakekunstnere :)
Deriblandt Tone som står bak siden www.tonerosedesign.com
Hun er utrolig dyktig på bl.a kakepynting, og jeg skal på kurs med henne for å lære litt mer :0)
Gleder meg...

For å vite hva jeg får til og hva jeg trenger hjelp til, testet jeg litt fancy kakedekorering for første gang for et par dager siden. Det var utrolig moro... :)

Jeg merker at siden jeg er i permisjon og ikke får utfoldet meg kreativt på jobben, er det utrolig deilig å finne små prosjekter jeg kan drive med. Så nå skal jeg lage litt mer kaker fremover :)


Her kommer noen bilder fra kaka...






 
Jeg hadde ikke ekstra hvit marsipan, så jeg har bare brukt den vanlige typen fra matbutikk. På dåpskaka skal det være ekstra hvit. Syns det er finere, siden den vanlige marsipanen er litt gul...
 

 
Jeg har bestilt en del farger, både pastafarger, petal dust og luster dust som jeg skal bruke etterhvert. Men på dette forsøket hadde jeg bare en rosa pastafarge fra Wilton tilgjengelig.
Jeg lagde pynten i 2 nyanser, så virker det ikke så rotete, selv om man bruker mye pynt.
 
 


På dåpskaka skal babyen få hudfarge, og pyntes litt mer. Men det var moro å teste :)




 
 
Pynten er håndlaget og alt er spiselig. Det finnes så mange flotte former til å lage pynt.
Noe av pynten er også laget på frihånd.











Dette er en hvit vaniljekake med nesquick sjokoladekrem.
Oppskriften har jeg funnet hos Tone HER

Jeg har en plan for kaken som skal lages til morsdagen, så det kommer noen bilder av den også etterhvert ;)

Nå skal jeg modellere litt pynt til helgas kake. Så er det taco og tv titting i kveld. 
God helg :)


 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar